درابتدا اگر بخواهیم مفهومی از برندینگ را برایتان به اختصار مطرح کنیم میتوان گفت برندینگ به معنای وعده دادن در رابطه با یک برند است به شرط تعهد به آن .

میتوان گفت برندینگ یکی از جنبه های مهم در زمینه کسب و کار است.

اما در اینجا سوالی مطرح میشود واقعا برندینگ چیست؟

برند سازی یا برندینگ فرآیندی است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری به کابرده می شود.

هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان بوجود آوردن  ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در بین مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را مشروط به مراجعه به شما بدانند.

این کار نیازمند دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است.

برندسازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها ترجیح و  انتخاب نمایند.

 

در ادامه ابزار های برندینگ را مطرح میکنیم با ماهمراه باشید…

 

 

ابزارهای برندینگ

 

8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا آنان بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند که این ابزار ها عبارتند از :

1 ) تبلیغات

2 ) روابط عمومی

3 ) پیشبرد فروش

4 ) بازاریابی مستقیم

5 ) فروش شخصی

6 ) بسته بندی

7 ) رویداد های و اسپانسرینگ ها

8 ) خدمات مشتری

 

بیایید از اشتباهات رایج در برندینگ درس بگیریم:

یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای کوچک با آن دست و پنجه نرم میکنند، پیروی کورکورانه از کسب و کارهای بزرگ است.

زیرا این کسب و کارهای بزرگ نیز با وجود کارشناسان حرفه ای، باز هم اشتباهات عجیبی را  دارند.

به دلیل اینکه کسب‌وکار شما کوچک است دلیلی ندارد از اجرای برندینگ چشم‌ پوشی کنید.

برند سازی در کسب‌وکارها از مقیاس‌های کوچک شروع می‌شود و تا رویدادهای بزرگ پیش می‌رود.

شما قطعا می‌توانید با برندینگ، مشتریان خاص خود را بیابید و آن‌ها را همیشه از آن خود کنید.

این اتفاق باعث می‌شود فرایندهای وفاداری مشتریان جدید، بسیار کم‌هزینه‌ تر از راه‌های سنتی شود.

لازم به ذکر است سوددهی اصلی برندینگ، در مرحله آخر است و زمانی که مشتری از مجموعه شما راضی خارج شود، مطمئناً شما و برندتان را به دوستان و اطرافیان خود معرفی خواهد کرد که سبب میشود افزایش فروش لذت بخشی را تجربه کنید.

جمع بندی :

با وجود یک گرافیست ماهر و یک طراح وب‌سایت، نمی‌توان به یک برند قوی دست‌یافت!

در حقیقت رمز موفقیت در برندینگ ، ایجاد پل ارتباطی بین شرکت و مشتریان است. در واقع برندینگ، به‌جای افزایش تعداد مشتری و افزایش کمیت، به کیفیت می‌پردازد و از ابزارهای مؤثری در این راه بهره می‌برد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *