تبلیغات پیامکی
شاید شما ندانید، اما ارسال پیامک های تبلیغاتی، همچنان یکی از موثرترین و بهصرفهترین روشهای بازاریابی و تبلیغات در جهان به حساب میآید.
درست است که شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسان روزبهروز بیشتر از سر و کول ما بالا میروند، اما با این وجود پیامک هنوز هم مسیر ارتباطی دوجانبه و قدرتمندی را برای انواع اپلیکیشنها، وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین با مخاطبانشان را شکل میدهد.
برای مثال فرض کنید که قصد برگزاری یک رویداد را دارید و میخواهید به ثبتنام کنندگان آن رویداد، زمان و تاریخ مراسم را ارسال کنید؟ آیا از اپلیکیشن پیام رسان استفاده میکنید یا برای آنکه مطمئن شوید که مخاطبتان حتماً از رویداد شما مطلع میشود، برای او پیامک میفرستید؟ مطمئناً پیامک ابزار ارتباطی رسمیتر و مطمئنتری برای این کار است.
در این مقاله قصد داریم 10 آمار مفید و کاربردی پیامکی را مرور کنیم که دانستنشان به رونق کسب و کار شما کمک میکند.
96% از کاربران تلفنهای هوشمند هنوز هم از پیامک استفاده میکنند.
فکر میکنید کاربران تلفنهای هوشمند دیگر با پیامک سر وکار ندارند؟ آخرین تحقیقات بازاریابی بیانگر آن است که تقریباً تمامی کاربران تلفنهای هوشمند از پیامک به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی مهم استفاده میکنند.
درست است که در چندسال گذشته استفاده از اپلیکیشنهای پیام رسان و شبکههای اجتماعی رونق گرفته است، با این حال هنوز هم پیامک حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید با چه ابزاری با دوستان خود قرار میگذارید؟ آیا بانک مورد نظر شما، تراکنشهای مالیتان را از طریق نرمافزارهای پیامرسان در اختیارتان میگذارد؟
بازاریابی پیامکی 10 برابر تاثیرگذاری بیشتری دارد.
اگر به دنبال ایجاد کمپین بازاریابی پیامکی برای کسبوکار خود هستید، باید بگویم که راه درستی را انتخاب کردهاید.
جدیدترین تحقیقات نشان میدهد که پیامکهای تبلیغاتی که حاوی کوپن های تخفیف است، 10 برابر بیشتر از کوپن هایی که از سایر روشها منتشر میشوند مورد استفاده قرار میگیرند.
برای مثال فرض کنید که برند پوشاک مورد علاقه شما، یک کد تخفیف 50% از طریق پیامک به شماره شخصیتان ارسال میکند. آیا از این کد تخفیف استفاده نمیکنید؟
80% از مشتریان شما، منتظرتان هستند!!!
در حال حاضر، نزدیک به 80% مشتریان برندهای مختلف اذعان دارند که از روش هایی غیر از بازاریابی پیامکی با برند مورد علاقه خود آشنا شدهاند.
این بدان معناست که بازاریابی پیامکی در حوزه معرفی برند، روشی بکر و دست نخورده است که با برنامه ریزی صحیح، می توانید انتظار بازدهی خوبی از پیامک داشته باشید.
نرخ مشارکت بسیار بالای پیامک
ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی می تواند از 6 الی 8 برابر بیشتر از ارسال ایمیل، نرخ مشارکت میان شما و مشتریانتان ایجاد کند. چرا؟
خب، پاسخ ساده است. در بازاریابی پیامکی چیزی به اسم صندوق اسپم وجود ندارد و تمامی پیامکها در یک صندوق دریافت قرار میگیرند. بنابراین، مخاطب شما حتماً پیامک شما را مطالعه خواهد کرد؛ حتی اگر بخواهد آن را پاک کند!
به طور میانگین هر فرد، روزانه 150 بار تلفن همراه خود را چک می کند.
نوکیا در تحقیقی مستند اعلام نموده که هر فرد به طور میانگین، روزانه 150 بار تلفن همراه خود را چک میکند. خب، این تحقیق نشاندهندهی چه چیزی است؟
این موضوع نشان میدهد که ما انتظار دریافت اطلاعات جدیدی (تماس، پیامک و…) را در این تعداد دفعات از تلفن همراه خود داریم. در غیر اینصورت که نیاز به این تعداد نگاه کردن به تلفن همراه نبود!!!
مطمئن باشید اگر به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید، پیامک تبلیغاتی کسب و کار شما، حتماً در یکی از این دفعات خوانده میشود.
178 پیامک در مقابل 1216 ایمیل
اگرچه ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی اثرگذاری بسیار بالایی دارند، اما ما به طور میانگین حدود 178 پیامک در ماه دریافت می کنیم که بیشتر آنها از طرف دوستان و آشنایان است.
این در حالی است که در همین بازهی زمانی یک ماهه 1216 ایمیل (که می توان گفت اکثر آنها اسپم هستند) برایمان ارسال میشود.
با یک حساب سرانگشتی کاملاً واضح است که ارسال پیامک های تبلیغاتی، سیستمِ بازاریابیِ موثر و قدرتمندی است.
*98% پیامک های ارسالی به گوشیها رسیده و خوانده می شود*
پیامک بالاترین میزان پیامهای دریافتی و خوانده شده را با فاصله ی بسیار زیاد نسبت به سایر پیامرسان ها در اختیار دارد.
در این لیست، پیامک های ارسالی از طریق تلفنهای همراه و اس ام اس پنل ها با 98% در جایگاه اول ، توئیت های منتشر شده در توئیتر با 29% در جایگاه دوم، پیامها و پستهای ارسالی در فیسبوک و پیامهای ارسالی از طریق ایمیل با 22% مشترکاً در جایگاه سوم و جایگاه چهارم در اختیار سایر پیام رسانیهای معتبر است.
با ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، شما همیشه در دیدرس مشتریان خواهید بود.
نرخ کلیک 19% پیامک در مقابل 4/2% ایمیل
با توجه به گزارشی که Mail Chimp – یکی از معتبرترین سامانههای ارسال ایمیل انبوه- ارائه نموده، تنها 4%/2 از تمامی ایمیلهای ارسالی، منجر به کلیک بر روی لینک محتوای درون ایمیلها میشود.
در روش بازاریابی مستقیم این نرخ، بسیار پایین به شمار میآید؛ در حالیکه پیامک با نرخ کلیک 19% در این زمینه نیز پیشتاز است و می تواند به عنوان اصلیترین روش بازاریابی مستقیم و آنلاین در هر مجموعه اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد.
68% از مشتریان، تمایل دارند پیشنهادات ویژه و تخفیف پیامکی دریافت کنند
اولین سوالی که ممکن است در ذهن شما پیش بیاید، این است: واقعاااا؟؟؟
بله. برابر تحقیقات صورت گرفته در انگلستان و آمریکا، 68 الی 70% مشتریان تقاضا داشتند جدیدترین پیشنهادات و تخفیفات برندهای محبوبشان مستقیماً برای آنها پیامک شود.
حتی اگر دقت کنید، در همین ایران خودمان نیز شرکتهای معتبری نظیر اسنپ، تپسی، زودفود یا دیجیکالا نیز با ارسال پیامک شما را از تخفیفات خود مطلع میکنند.
*90% رضایتمندی کاربران مشترک در باشگاه مشتریان*
حداقل 90% از کاربران تلفن های همراه که شمارهی موبایل آنها در لیست بانک شماره برند محبوبشان قرار داشته، عنوان کردهاند که از امتیازات مادی و معنوی محسوسی در قالب پیامکهای دریافتی بهرهمند شدهاند.
پیشنهادات ویژه و اختصاصی (به صورت شخصیسازیشده) که در قالب پیامکهای تبلیغاتی به مشتریان ارائه میشود، آنها را به کسبوکار شما وفادار خواهد کرد.
آیا شما علاقه ندارید که برند مورد علاقهتان یک تخفیف اختصاصی به مناسب تولدتان برایتان ارسال کند؟ مطمئناً علاقه دارید!
*سخن آخر*
با توجه به آمارها و مطالب گفته شده، سیستم ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی، تنها روشی است که در عین سادگی و راحتی، تاثیرگذاری و قدرت بسیار بالایی دارد و در تمامی دنیا از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.
اگر به دنبال روشی با کیفیت به منظور جلب مشتری، ایجاد و حفظ تعامل با آنها با بالاترین نرخ تبدیل هستید، بازاریابی پیامکی به طور حتم، اولین پیشنهاد ماست.
بدون دیدگاه