آیا تا به حال عناوینی مثل “سامانه پیامک” ، ” سامانه پیامکی ” ، “پنل اس ام اس” به گوشتان برخورد کرده است.
برایتان سوال پیش نیامده که سامانه های پیامک دقیقا چه کار می کنند؟
برای رفع این سوال با مرصاد همراه باشید.
سامانه پیامکی در واقع محیطی است که شرکت ها، سازمان ها و سایت های مختلف در اختیار
شما قرار می دهند تا با استفاده از آن بتوانید پیامک ارسال و دریافت کنید.
شماره های ارائه شده در سامانه های پیامکی دقیقا ما همانند شماره تلفن همراه شما قابلیت دریافت و ارسال را دارند ولی با این تفاوت که ابتدای شماره های آن با 3000 ، 5000 و… شروع می شود.
اگر بخواهیم به طور خلاصه و روان تعریفی از سامانه پیامکی داشته باشیم تعریف زیر را ارائه میدهیم.
پنل ارسال اس ام اس یک نرم افزار (اسکریپت) تحت وب میباشد که امکان ارسال و دریافت پیامک را از طریق اینترنت فراهم میکند.
با استفاده از این سامانه امکانات بسیاری در دسترس اشخاص و صاحبان کسب و کار قرار میگیرد.
مانند ارسال پیامک بصورت انبوه، ارسال پیامک بر اساس کد پستی، ارسال به صورت منطقه ای و محله ای …. شرکت های زیادی اقدام به راه اندازی سرویس های ارسال پیامک کرده اند.
در ادامه به اختصار توضیحی در مورد هر کدام در اختیارتان قرار میدهیم.
در ایام گذشته برای ارسال انبوه پیامک از موبایل و به صورت ارسال تکی استفاده می شد.
که این نوع ارسال موبایل بسیار زمان بر و همچنین صرفه هزینه بسیار زیاد بوده است.
ولی امروزه سامانه ارسال و دریافت پیامک یا همان پنل پیامکی کار را خیلی آسان کرده اند.
به راحتی می توانید به حجم بالایی از شماره ها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه ارسال پیامک به صورت محله و منطقه ای انجام دهید.
اگر بخواهید در برای تعداد بالا و برای افراد یا گروه زیادی (مثلا همه مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانمهای منطقه 5 تهران و یا موارد بیشتری) اساماسهای تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، عقلانی نیست.
نمیتوانید یک موبایل دستتان بگیرید و شروع کنید برای همه پیامک ارسال کنید.
در این زمان بیایید باهم بررسی کنیم:
آیا بازدهی دارد؟
آیا این صرف انرژی طبیعی است ؟
آیا زمانی که صرف این کار میکنید نمیتوان صرف انجام کار های مفید دیگر کرد؟
با نگاهی ساده تقریبا میتوانیم بگوییم 95% از آدمها از موبایل استفاده میکنند.
واضح است بازاریابی که مبنای آن موبایل و به روز بودن با جامعه باشد به یکی از مهمترین اهداف بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است.
برای تمام کسب وکارهایی کهخواهند در دنیای رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند و آوازه برندشان را به گوش مشتریان برسانند.
بازاریابی پیامکی از بهترین روشهای بازاریابی میباشد.
حال به صورت موردی به بررسی امکانات سامانه پیامکی میپردازیم:
- ارسال پیامک به صورت منطقه ای محله ای با استفاده از کد پستی
- ارسال ایمیل
- ارسال پیامک به افرادی که تبلیغات خود را محدود کردند (black list )
- ارسال پیامک به مشتریان بااستفاده از باشگاه مشتریان (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با باشگاه مشتریان شما میتوانید روی کلمه باشگاه مشتریان کلیک کنید)
- حالا یکی از شاخصه های سامانه پیامکی مرصاد ارسال پیامک به صورت تفکیک جنسیتی میباشد .