برند و برند سازی :
برند همان نام شرکت یا محصول یا لوگوی شما است؟ برند چیست؟
برند احساس و ادراکی است که نسبت به یک محصول، یک ایده، یک شخص و یا یک سازمان در ذهن کاربر و مصرف کننده شکل میگیرد. برند هویت یک شرکت در ذهن مشتری است.
برند به بیان ساده، مجموعهای از ویژگی هاست که احساس خاصی را در مخاطب به وجود میآورد.
برند و اعتبار شما، پیام و هدف شما آن چیزیست که مسبب تمایز شما از رقابایتان می شود.
جف بزوس مؤسس سایت «آمازون» برند را اینگونه بیان میکند: ” برند شما، چیزی است که وقتی شما در اتاق نیستید، دیگران راجع به شما میگویند.”
در طول سال های اخیر برند را به گونه ی متفاوتی تعریف کرده اند.
معمولا تعریف برند به این بستگی دارد که چه کسی و از چه زاویه ای آن را تعریف کرده است.
در ادامه سعی کرده ایم چند نگاه مختلف در بحث برند و برند سازی را به اختصار برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید.
. برند و برند سازی در اقتصاد :
این مقوله دید حسابداران و مدیران مالی به برند را می رساند.
برای آنها بخشی از داراییهای نامشهود سازمان محسوب می شود.
در ترازنامه ظاهر میشود و است و وقت قیمت گذاری کسب و کار، مورد توجه قرار میگیرد.
. هویت در برند و برند سازی :
برند هویت تمام سازمان را شکل میدهد.
پس، سازمان میکوشد بر اساس تعریفی که از هویت خود دارد، برندی متناسب با هویت را ایجاد کرده و توسعه دهد.
. دید مصرف کننده نسبت به برند و برند سازی:
تعریف برند به این مسئله توجه میشود که مشتری ،با دیدن و شنیدن المان های مرتبط با برند، چه چیزهایی برایش یادآوری میشود.
. شخصیت شناسی در برند و برند سازی :
اگر فرض کنیم برند را مانند انسان در نظر بگیریم . آن را در قالب شخصیت های انسانی قرار دهیم، می توان گفت شخصیت های انسانی درون گرا و برونگرا هستند یا خلاق و ریسک پذیر و … ، در واقع هر شخصیتی که میتوان به انسان نسبت داد به برند نیز میتوان نسبت داد.
سلام, این یک دیدگاه است.
برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاهها، لطفا بخش دیدگاهها در پیشخوان را ببینید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.
خیییلی کاربردی بود ممنون
ممنون از کامنتتون و در ادامه همراه ما باشید ….