تعریف برند و برند سازی 


برند و برند سازی :

برند همان نام  شرکت یا محصول یا لوگوی شما است؟  برند چیست؟

برند احساس و ادراکی است که نسبت به  یک محصول، یک ایده، یک شخص  و یا یک سازمان در ذهن کاربر و مصرف کننده شکل میگیرد. برند هویت یک شرکت در ذهن مشتری است.

 برند به بیان ساده، مجموعه‌ای از ویژگی هاست که احساس خاصی را در مخاطب به وجود می‌آورد. 

برند و اعتبار شما، پیام و هدف شما آن چیزیست که مسبب تمایز شما از رقابایتان می شود.

جف بزوس مؤسس سایت «آمازون» برند را این‌گونه بیان  می‌کند: ” برند شما، چیزی است که وقتی شما در اتاق نیستید، دیگران راجع به شما می‌گویند.”

در طول سال های اخیر برند را به گونه ی متفاوتی تعریف کرده اند.

معمولا تعریف برند به این بستگی دارد که چه کسی و از چه زاویه ای آن را تعریف کرده است.

در  ادامه سعی کرده ایم  چند نگاه مختلف در بحث برند و برند سازی را به اختصار برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید.

. برند و برند سازی در اقتصاد :

این مقوله دید حسابداران و مدیران مالی به برند را می رساند.

برای آنها بخشی از دارایی‌های نامشهود سازمان محسوب می شود.

در ترازنامه ظاهر می‌شود و است و وقت قیمت گذاری کسب و کار، مورد توجه قرار می‌گیرد.

. هویت در برند و برند سازی :

برند هویت تمام سازمان را شکل می‌دهد.

پس، سازمان می‌کوشد بر اساس تعریفی که از هویت خود دارد، برندی متناسب با هویت را ایجاد کرده و توسعه دهد.

. دید مصرف کننده نسبت به برند و برند سازی:

تعریف برند به این مسئله توجه می‌شود که مشتری ،با دیدن و شنیدن المان های مرتبط با برند، چه چیزهایی برایش یادآوری می‌شود.

شخصیت شناسی در برند و برند سازی :

اگر فرض کنیم برند را مانند انسان در نظر بگیریم . آن را در قالب شخصیت های انسانی قرار دهیم، می توان گفت شخصیت های انسانی درون گرا و برونگرا هستند یا خلاق و ریسک پذیر و …  ، در واقع هر شخصیتی که میتوان به انسان نسبت داد به برند نیز میتوان نسبت داد.

 

 

 

 

برند

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *