شاید عنوان مطلب برایتان جالب باشد انواع برند به چه معنااست؟ اگر میخواهید بدانید پس گام به گام با مرصاد همراه شوید.

 

 

برندها و علائم تجاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

انواع برند از منظر فعالیت بنگاهی:

برند سازمانی – برند سیاسی – برند گردشگری – برند فرهنگی – برند تجاری – برند خدماتی – برند صنعتی – برند کالا 

 

انواع برند از منظر حوزه تأثیر:

برند جهانی – برند بین المللی 

 

 

 

 

 

برند جهانی Global Brand :

این برند سازی داشتن مشتریانی در سرتاسر جهان و فرصت های تازه است .

این گونه برندها به صورت گسترده ای پخش شده اند. 

برند افراد مشهور  Celebrity Brand:

افراد مشهور با استفاده از شبکه های اجتماعی و افزایش فالوئرهای خویش سعی دارند که کارنامه کاری خود شامل موفقیت ها، شایعات  خود را در فضای مجازی در اختیار  طرفداران خود قرار دهند.
شیوه تجاری آنان حضور دائم در تبلیغات است.

برندها معمولا با قرارداد با چهره های سرشناس، فروش خود را افزایش میدهند.

قطعا تبلیغ  یک چهره مشهور روش بسیار مناسبی برای تشویق مخاطبان به خرید به شمار می رود.

 

برند عام Generic Brand:

این نوع برند با از دست دادن وجوه تمایز، به 3 شکل ایجاد شده است.

 

برند چالشگر Challenger Brand:

 یک برند مزاحم برای رقیبان است. شاید جایگاه دوم و یا جایگاه بیستم را  در بازار در اختیار داشته باشد، اما مهم این است که او یک برند خلاق است.

 

برند عمل گرا یا هدف Activist Brand:

با توجه به بعد ظاهری برندها اگرچه در نوع خود ارزشمند هستند، اما پرداختن بیش از حد به آن ها ممکن است سازمان ها را دچار یک نوع سطحی نگری کند و آنها را از توجه به ابعاد پنهان و زیرساخت های برندسازی دور سازد. این برند مترادف با هدف و یا چرایی انجام یک فعالیت است که ذهن مصرف کنندگان نیز به همین صورت تداعی می شوند.

 

برند عمل گرا یا هدف Activist Brand:

با توجه به بعد ظاهری برندها اگرچه در نوع خود ارزشمند هستند، اما پرداختن بیش از حد به آن ها ممکن است سازمان ها را دچار یک نوع سطحی نگری کند و آنها را از توجه به ابعاد پنهان و زیرساخت های برندسازی دور سازد. این برند مترادف با هدف و یا چرایی انجام یک فعالیت است که ذهن مصرف کنندگان نیز به همین صورت تداعی می شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *