تمام شرکت ها برای حفظ ارتباط با مشتریان خود حاضرند مبالغ بسیاری را پرداخت کنند. این ایجاد ارتباط می تواند به روش های مختلفی صورت گیرد که یکی از آنها و شاید بهترین آنها از دید بعضی از شرکت ها باشگاه مشتریان و به اصطلاح دیگر کلوپ مشتریان باشد.

باشگاه مشتریان می تواند تأثیر بسیاری در حفظ مشتریان کنونی و ایجاد حس وفاداری در آنها و جذب مشتری جدید و در نهایت برند شدن شرکت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم اهداف، فواید و مزایای این باشگاه ها را بیان کنیم، با کارناوب همراه باشید.

اهداف باشگاه مشتریان:

  • حفظ مشتری کنونی و ایجاد وفاداری در آنها
  • افزایش تعامل و ارتباط با کاربران و مشتریان
  • جذب مشتری جدید و حفظ آنها
  • کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی
  • معرفی برند به سایر دوستان همکاران توسط مشتری
  • دستیابی به آمارهای مفید مدیریتی
  • اطلاع رسانی های بموقع از طریق باشگاه
  • فرهنگ سازی و آموزش های مربوطه به اعضای باشگاه
  • ذخیره سازی اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده از مشتریان و همکاران و نمایندگان شرکت
  • برگذاری مسابقات و قرعه کشی و اعطای جوایز به مشتریان
  • کاهش دوباره کاری و هزینه های جانبی
  • معرفی محصولات برتر و جدید شرکت و تخفیف های مناسبتی
  • حذف واسطه ها برای ارتباط با مشتری
  • شناسایی مشتریان فعال و پویا
  • معرفی طرح های تشویقی
  • ارسال پیامک های متنی به مناسبت های مختلف مثل تولد و اعیاد
  • شناسایی نیازهای مشتریان
  • سنجش رضایتمندی مشتریان

 

فواید (مزایا) باشگاه مشتریان:

 

1ـ حفظ مشتریان فعلی:

با اعطای یک کارت الکترونیک در ابتدای عضویت در باشگاه به مشتری میتوان آنها را دائمی کرد. با این کار مشتری برای خرید های بعدی ترغیب می شود.

2ـ جذب مشتری جدید:

حتی مشتریان گذری که دفعه اول است از شرکت شما خدمات می گیرند یا خرید می کنند با دریافت این کارت برای پیوستن به باشگاه مشتریان شما برای خریدهای های بعدی جذب می شوند.

3ـ روابط عمومی:

ایجاد یک ارتباط سالم و پایدار با مشتری می تواند در راضی نگه داشتن آنها تاثیر مثبت داشته باشد. مثلا ارتباط پیامکی به بهانه های مختلف مثل تایید عضویت، ازدواج، تولد، اضافه یا کسر شدن شارژ حساب و اخبار ویژه می تواند باعث بهبود روابط با مشتری شود.

4ـ بازاریابی و فروش:

تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارد از بیلبوردها گرفته تا مجلات تبلیغاتی اما باشگاه مشتریان با کمترین هزینه شاید فقط همان کارت الکترونیک و پیامک های ارسالی میتواند مشتریان را ترغیب به خرید مجدد کند.

5ـ برندینگ:

برند شدن یکی از دغدغه های اکثر شرکت هاست، اما این مساله به خلاقیت نیاز دارد. باشگاه مشتریان با روش های خلاقانه می تواند مشتریان را جذب کند و این امر باعث شهرت فروشگاه و برند شدن آن به مرور زمان می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *